Når svada er spennende
Jeg må nesten bare riste på hodet av det hele. I anledning studien som bare er svada, følger dagensmedisin.no opp med et intervju med Kjetil Retterstøl:
– Dette er en kjempespennende studie og bekrefter det vi vet at når vi spiser lavkarbomat, er det vanskelig å unngå en økning i inntaket av mettet fett, som bidrar til økning i kolesterolet og derav økt risiko for hjertekarsykdom
Jeg blir faktisk litt skremt av det hele, at Retterstøl som er Førsteamanuensis og lege ved Avdeling for ernæringsvitenskap, ved Universitetet i Oslo får seg til å mene at en slik studie er spennende….
Tenk grundig over det faktum at det er mennesker som Retterstøl som synes de kan avgjøre hva som er sunt for oss. Tenk også grundig over at du har makt og innflytelse over ditt eget liv.









Og plass i nyhetene fikk det også… i alle fall på radio.
HEI! :D For en utrolig inspirerende og fantastisk blogg! Så oversiktelig og innholdsrik, liker! :) Lurer på om du lever av blogging, er det jobben din?:) Siden du oppdaterer så mye og har så mye bra å si! :D Det må jo kreve ganske mye arbeid??! Uansett, jeg har sittet å lest i flere timer nå, bakover i bloggen! Skikkelig bra dette her:) Du fortjener ros opp i skyene ! :)
Catherine: nja, det er vel en overdrivelse å si at jeg lever av blogging, men jeg er på vei dit tror jeg at jeg kan si :-
Og ja, det er enormt mye arbeid med bloggen, mer enn mange aner. Men så er det veldig gøy også, og denne bloggen har ført meg ut på så mange veier!
Er så vanvittig bra!!! :-D
Rart dette med lavkarbo og all denne mediadekningen… Jeg er ikke i tvil om at dette er det riktige kostholdet for meg, så får Kjetil Retterstøl meine hva han vil. Bare dumt at det er så skremmende overskrifter i media, at folk som ikke har satt seg inn i dette blir så skremt..